Rólunk

Saját fotó
A MESKA a Mindenféle Egyedi Saját Készítésű Alkotás-ok lelőhelye, ahol igényes, saját készítésű tárgyakat lehet adni-venni. Ezen a blogon keresztül szeretnénk megosztani mindenkivel a Meskával kapcsolatos tapasztalatainkat, és talán a gondolatainkat is erről-arról, kis világunk dolgairól. Kellemes olvasást!

2009. május 11., hétfő

Hétfői Meska portré. Bemutatkozik Barbamama!

Népszerű alkotóinkat bemutató sorozatunkban ma Barbamamát ismerhetitek meg közelebbről.
Kellemes olvasást!



Meska: Kérjük mutatkozz be pár mondatban azoknak, akik még nem ismernek!

Réczey Melindának hívnak, Budapest szélén élek kis családommal. Közgazdász vagyok, regionális kontrollerként dolgoztam 3 évvel ezelőttig, azóta 2 kislányomat nevelgetem itthon. Mint sok más Meskás, én is ezt az időt szeretném kihasználni egy kis kitérőre a szakmámból és szükségét is érzem egy kis kikapcsolódásnak az egész napos babázás után. Engem ez tölt fel :)

Meska: Mióta foglalkozol ezzel a technikával és ki vagy mi indított el ezen az úton?

Bő tíz éve, az egyetem elején kezdtem az üvegfestést, sok szabadidőm volt akkoriban.
De maga a kézművesség, az állandó babrálás, alkotás gyerekkorom óta jelen van az életemben.
Eleinte kötöttem, horgoltam, hímeztem, varrtam, barkácsoltam, kipróbáltam (és nagyon szerettem) a fazekasságot, épületmaketteket gyártottam, ilyen irányba is készültem, de aztán gimi alatt jól eltérültem a számok felé.
Autodidakta módon tanultam és tanulom még most is az üvegfestést, szeretek fórumokat olvasgatni, rengeteget lehet okulni a nálam haladóbbak tanácsaiból vagy csak képeik látványából. Eleinte ajándékokat festettem a családomnak, kezdeti műveim mondhatni elég egyszerűek voltak. 
De ahogy kezdtek jobban sikerülni a képek, úgy szerettem bele egyre jobban magába a festés folyamatába.

A medálkészítés kiegészítésként indult, szerettem volna valami apróbbal is foglalkozni, amit olyankor is elő lehet kapni, ha csak pár percem van babrálni.
Sokat kísérletezgettem és még most is állandóan próbálgatok új technikákat, anyagokat, nagyon szeretek új dolgokat kipróbálni. Még rengeteg ötletem van, amit meg szeretnék valósítani, mielőtt (nemsokára) visszatérek az “igazi munka” világába.

Meska: Hogyan szoktál alkotni, miből merítesz ihletet?

Este 9 után festek általában, ilyenkor jut csak rá időm a két kislányom mellett.
A mintákat az interneten keresem ( de azért van pár saját is).
Először sokáig csak gyűjtögetek, később átalakítom a képet saját ízlésem szerint, kitalálom a színeit és indulhat a festés. A keretek, lámpák sokszor hónapokig várják, hogy megtaláljam a hozzájuk illő mintákat. Az ihlet legtöbbször elalvás előtt talál meg, sokszor továbbgondolom, amit aznap festettem, néha meg is álmodom, mit fogok legközelebb készíteni.
Medált szinte minden nekem kedves mintából alkotok mostanában.

Meska: Az alkotáson kívül milyen kedves időtöltéseid vannak még?

Elég kevés időm jut bármi másra még a festésen, medálozáson kívül, 2 aktív kislány egésznapos elfoglaltság.
Ha mégis, azt szívesen töltöm olvasással, főzéssel és Sudoku-val (hát ez van, hiányoznak a számok ).

Van egy kutyánk, Berta, ő is sokszor kisajátít, amint leülök, elhelyezkedik rajtam.
Ő egyébként még azért is érdekes, mert a Meskán használt Barbamama név inspirálója: ülve, hátulnézetből tökéletes Barba alakja van. Így lett ő Barbakutya, én, az anyukája pedig Barbamama.

Meska: Mit tartasz fontosnak az életben és alkotóként milyen értékeket képviselsz?

Erre a kérdésre volt a legnehezebb válaszolni, mert röviden leírva közhely, hosszan pedig kisregény.
De kénytelen voltam maradni az előbbinél, mert a kisregény túl időigényes.
Család, szeretet, nyugalom, pozitív hozzáállás és humor – ezek számomra a legfontosabb dolgok.

A festésben, ékszerkészítésben fontos számomra, hogy amit alkotok igényes legyen és festés esetében egyedi is. Ékszerek esetében megvalósítom mások elképzelését is szívesen, de azért legtöbb darab ott is az én ízlésemet tükrözi. Szeretem a természet adta motívumokat, sok fás, virágos, állatos alkotásom van, néha azt hiszem infantilis dolgok is megragadnak :) A festésben az a legjobb, hogy egy olyan új szépség jön létre (jó esetben :)), ami előtte nem létezett.

Meska: Mit tanácsolsz azoknak az alkotóknak, akik nemrég kezdtek el árusítani a Meskán? Szerinted mi a siker titka?

Nincs általános recept, ami mindenkinél beválik, de ha két szóval kellene leírnom a javaslatomat a kezdő Meskázóknak, az a két szó a kritika és az etika lenne.

Az előbbit önmagunkkal szemben gyakoroljuk, csak olyan terméket áruljunk, ami igényes annyira, hogy el tudunk képzelni saját magunkon és máson (ruhák ékszerek), más lakásában (képek, lámpák, egyebek).
Etikán pedig főleg az utánzás elkerülését értem, hogy tiszteljünk másokat annyira, hogy nem másoljuk az alkotásait és magunkat is ezzel, hogy merünk a saját fantáziánkra, ízlésünkre hagyatkozni.
A sikert rengetegféleképp lehet értelmezni.
Lehet mérni mindenféle mutatóval és az sem rossz, ha jó a statisztikánk, de nekem fontosabb, hogy sokan szeretik az ékszereimet, képeimet, sok pozitív visszajelzést kapok, ez inspirál a további munkára.

Meska: Megosztanál velünk egy apró tippet, vagy megmutatnád, hogyan készítesz el egy egyszerűbb tárgyat?

Egy gyerekszobába való függődísz készítését mutatom be, amely az üvegfestéssel rokon matricafestéssel készül. Kezdők is bátran nekiláthatnak, egyszerű megvalósítani, inkább csak sok türelem kell hozzá.

Hozzávalók:

-fekete és arany színű üvegmatrica kontúrfesték
-sárga, piros, kék, barna üvegmatrica festék
-átlátszó, kemény fólia
-damil
-2 hurkapálca
-olló

1.Megfestjük a kontúrt a minta alapján. (Kemény fóliára fessük, mivel ki fogjuk vágni. A klasszikus üvegfestéshez puha, érdes fólia kell, amiről könnyű lehúzni és az ablakra átragasztani a képet.) Hagyjuk megszáradni.



2.Kitöltjük a kontúrokat színekkel. Ismét hagyjuk száradni.



3.Kivágjuk a mintát.



4.Az előbbi 3 lépést megismételjük legalább 5x, és még festünk rengeteg virágot.
5.Damilra fűzzűk a virágokat és méhecskéket és hurkapálcából készült keresztre akasztjuk őket. (Díszíthetjük még gyöngyökkel, szalagokkal is.)
6.A képen látható függődísz az én kislányaim szobáját díszíti és megviseltsége mutatja, mennyire szeretik :)



Nézz be Barbamama boltjába! www.barbamama.meska.hu

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon szimpatikus ez portré is!
A blogon bemutatott személyek valahogy nekem mindig szimpatikusabbak, mint amit a meskán elképzelek róluk.
A fénykép is nagyon helyes!
Üdv:
Kriszti

kinga írta...

Nagyon örülök ennek a bejegyzésnek :)

Melinda írta...

Köszönöm szépen (a többiek nevében is), aranyosak vagytok! :)