Rólunk

Saját fotó
A MESKA a Mindenféle Egyedi Saját Készítésű Alkotás-ok lelőhelye, ahol igényes, saját készítésű tárgyakat lehet adni-venni. Ezen a blogon keresztül szeretnénk megosztani mindenkivel a Meskával kapcsolatos tapasztalatainkat, és talán a gondolatainkat is erről-arról, kis világunk dolgairól. Kellemes olvasást!

2009. május 25., hétfő

Hétfői Meska portré. Bemutatkozik Kdatta!

Népszerű alkotóinkat bemutató sorozatunkban ezúttal Kdattát ismerhetitek meg közelebbről.

Kellemes olvasást!


Meska: Kérjük mutatkozz be pár mondatban azoknak, akik még nem ismernek!

Ráczkevi Kata vagyok, 27 éves, két gyermek édesanyja.
Férjemmel és gyermekeinkkel Budapesten élünk.
Jelenleg csak szabadidőmben alkotok.

Meska: Mióta foglalkozol ezzel a technikával és ki vagy mi indított el ezen az úton?

Mindig alkottam, mindig babráltam valamivel.
Az a típusú gyerek voltam, aki soha sem unatkozott.
Kipróbáltam sokféle technikát, rajzoltam, festettem, gyöngyöt fűztem, szalvéta technikáztam, varrtam.
Aztán a varrás maradt meg a sok hobbi közül.
Ez az a tevékenység, ami megnyugtat, ami sikerélményt ad.

Évekkel ezelőtt a keresztfiamnak készítettem egy ágyterítőt , majd Bence fiam születése után egy falvédő készült a gyerekszobába.
Azután több éves szünet következett. Ennek fő oka a költözködés volt illetve az, hogy a régi lábbal hajtós Singer varrógépemnek nem jutott hely a lakásban.
Kicsivel később a párom meglepett egy varrógéppel, ami az akkori tudásomnak tökéletesen megfelelt.
Aztán mikor már többre vágytam, kaptam egy picit jobb gépet.
De hamarosan rá kellett jönnünk, hogy nem ő az igazi.
Aztán a fő segítségem is megérkezett hozzám 2 évvel ezelőtt, és azóta nap ,mint nap dolgozom rajta, vele és egyszerűen imádom. :o)

Meska: Hogyan szoktál alkotni, miből merítesz ihletet?

Próbálkoztam mindenféle technikával, közöttük is a tradicionális foltvarrással, de rá kellett jönnöm, hogy nem az én stílusom, illetve világom.
Fejet hajtok azok előtt, akik készítik, mert tudom, látom, hogy mennyi munka van vele.

Aztán én is rátaláltam a saját stílusomra, bár ez is folyamatosan formálódik…

Nagy kedvenceim a saját festésű textilek, illetve a mostani mániám amerikai textil designerek csodás anyagaiból dolgozni.

Meska: Az alkotáson kívül milyen kedves időtöltéseid vannak még?

Szabadidőnkben nagyon szeretünk a családilag kirándulni.
Ilyenkor a fényképezőgépeinket is visszük magunkkal.
Ez úgy néz ki, hogy mi a férjemmel egymásnak adogatjuk a tükrös gépet, Bence fiunk a kis kompakt géppel fotóz, Panni lányunk pedig egy játék fényképezőt cipel a nyakában. :o)

Mit tartasz fontosnak az életben és alkotóként milyen értékeket képviselsz?

Próbálok az életben is és az alkotásaimban hű maradni saját magamhoz.
Nem szeretem az álszenteskedést és az őszinteség híve vagyok.
Igyekszem nem utánozni senkit, bár tagadhatatlan, hogy mások munkái ugyanúgy hatással vannak rám is, mint más alkotókra. Az interneten böngészve akaratlanul is magával ragad egy-egy tetszetős tárgy vagy fotó, amit szívesen továbbgondolok.

Olyan is előfordult, hogy valakinek az ötlete alapján készítettem el egy edényfogót vagy ruhát, amit megmutattam a tervezőnek aki nagyon örült ennek.
Erre én is vágyom.
Ha valakit megihletnek a munkáim, nagyon szívesen veszem, ha megmutatja nekem is, illetve megjelöl forrásként. :o)

Meska: Mit tanácsolsz azoknak az alkotóknak, akik nemrég kezdtek el árusítani a Meskán?

Azt tudom csak tanácsolni, amit már ti is megtettetek.
Ha van egy klassz terméked, azt ne rossz minőségű, életlen fotóval próbáld eladni. Én az egyszerű, ám nagyszerű fehér háttér híve vagyok.
Nem csak eleganciát és igényességet sugároz, de a termékről sem vonja el a figyelmet.

Meska: megosztanál velünk egy apró tippet, vagy megmutatnád, hogyan készítesz el egy egyszerűbb tárgyat?

A következő pár képben és leírásban egy egyszerű kistáskát szeretnék bemutatni.
Első lépésként válasszuk ki a nekünk tetsző, illetve összeillő textileket.
Én egy filc képecskéhez igazítottam az egész táskát.
Bence fiam is nagyon szeret velem babrálni. Szerencsére nem idegen neki a varrótű és nem is fél használni. Néhány darab filcből készítette nekem ezt a kis képet.


Szóval levágtam egy 30 cm x 30cm-es alapot. Erre elrendezgettem a képet, egy felhőt, füvet, tavat és némi sást, pillangót.
Ezeket felvarrtam a helyére, majd egy szintén 30cm x 30cm-es anyagot levágtam a táska hátuljának. Összevarrtam a két oldalát és az alját. Ezután a bélésnek szánt textilből egy pontosan megegyező méretű darabot vágtam, szintén összevarrva a három oldalát úgy, hogy az egyiken egy 10 cm nyílást hagytam. Mindkét zsáknak levarrtam a két-két sarkát, hogy legyen a táskának egy kis mélysége is.



Az állítható hevedert felvarrtam a két oldalára a táskának.
Ezután a bélést belehúztam a táska testbe úgy, hogy a szín színnel szemben legyen,befelé fordítva.
Tehát én a táska fonák részét láttam.
Ezután a szájakat összeillesztettem és egyszerűen körbevarrtam.
Majd a kis lyukon kifordítottam az egész táskát, bevarrtam a rést.
Kívülről pedig körben letűztem a táska száját, így rögzítve egy kissé a bélést.




Ezután már nincs más dolgunk, mint átadni az újdonsült gazdájának, aki a kedvenc maciját ha beleteszi, már mehet is kirándulni az új táskájával. :o)







Nézz be Kdatta boltjába! http://www.kdatta.meska.hu

8 megjegyzés:

Kalex © írta...

Nagyon jó kis cikk, örülök hogy megismerhettelek Kdatta! :o)
További sikeres alkotásokat!

kinga írta...

nagyon örültem ennek a bejegyzésnek, végre kicsit "közelebbről" is megismerhetlek :) az ismerőseim körében is nagy sikere van a varrományaidnak, és persze én is imádom őket! ...egyre jobban:]

colette írta...

Nagyon tehetséges vagy, és szerintem a kitartásod is meg lesz hozzá, hogy az álmaidat megvalósítsd:))) Drukkolok, hogy mihamarabb sikerüljön!!!

Colette írta...

Már megint nem voltam bejelentkezve:(((
Nicolette= Colette

Barbi írta...

Nagyon tetszett a portréd! :D Örömmel olvastalak itt is, a táska pedig édesötletes!

Kaoka írta...

Én már akkor tudtam, hogy nagy leszel, amikor mégcsak az NLC-n olvasgattalak. :)

Kata írta...

Nagyon szépen köszönöm nektek a kedves szavakat, hogy elolvastátok a riportot, hogy kíváncsiak voltatok rám. :o)))

Hajnalka Cserháti, Ojni írta...

Gratulálok! Nagyon igényesek a munkáid, a designe-os textilek nekem is nagyon tetszettek. :))