Kedves Meskások!
Szeretnénk néhány szót ejteni arról, hogyan találja meg a termékeinket egy kereső (például a Google, vagy akár a Meska belső keresője), ennek tudatában könnyebb megmutatni a világnak mit alkottunk.
Elöljáróban még annyit, hogy tökéletes kereső nem létezik.
Vegyünk két egyszerű példát:
1.) Készítünk egy gyönyörű gyöngy medált lila színben, majd feltöltjük a Meskára az Ékszer/Medál kategóriába..., és azt a találó nevet adjuk neki, hogy Lila Szerenád. A leírásba beleírjuk hogyan készítettük, illetve mi ihlette alkotásunkat, és még néhány tulajdonságát. Egészen jól sikerült! :)
2.) Készítünk egy görbefa sámlit, ami felkerül a Bútor kategóriába, neve Nyers Görbefa Sámli (elég unalmas :). A leírás rövid, éppen csak a méretek vannak benne.
Jön a Google robotja és végignézi a Meska oldalait, kijegyzeteli magának egy táblázatba, hogy melyik szót melyik oldalon hány alkalommal találta. Ennek alapján összehasonlítja a mi termékoldalunkat a neten található többi (nem csak termék-) oldallal és megnézi melyiken, hányszor szerepel egy adott szó. A metódus ennél sokkal bonyolultabb, így akkor sem leszünk előbbre, ha teleírjuk az oldalunkat a medál vagy a kisszék szavakkal.
Nézzük a példáinkat:
Az 1. esetben, ha valaki a Google-be beírja, hogy medál, akkor a kereső előveszi a táblázatát, és megnézi, hogy a teljes net melyik oldalán és hányszor szerepel ez a szó, a találatokat nagyjából ennek a sorrendjében jeleníti meg. A Lila Szerenád oldalán kizárólag a kategória besorolásban található meg a medál szó. A Google listáján tehát valahol hátul, az 50. oldalon lesz a termékünk (a Meska keresőjében szintén). Azért is mert maga a medál felirat távol van a termék leírásától (A leírás amit Ti fogalmaztok, természetes szöveg és ezt a Google felismeri, és jobban értékeli)
A 2. esetben előfordulhat, hogy valaki gyerekbútort vagy sámlit keres. Gyerekbútor esetén ugyanaz a helyzet mint a Lila Szerenád esetén (50. oldal környéke). Sámli esetén jobb a helyzet, mert a leírásban és a címben is szerepel ez a szó. Mivel az interneten nincs akkora piaca a sámlinak mint az ékszereknek, ezért kevés oldalon található meg. Nagyon valószínű, hogy amit talál a kereső az is rossz leírásokkal, a "sámli", "bútor", és "görbefa" kulcsszavak nélkül van feltöltve. A mi példánkban szereplő sámli, az emberi szemnek esetlen leírásával a Google találati listáján akár az első két oldalon is megjelenhet.
Mi hát a helyes megoldás? Írjunk primitív leírásokat? Zsúfoljuk tele természetellenesen a kulcsszvakkal?
A Google sem tökéletes, de azt szeretné, ha az emberek medált akarnak látni, akkor azt mutasson nekik, még akkor is, ha annak Lila Szerenád a neve. Megpróbálja a szövegkörnyezetből kikövetkeztetni, hogy a lila és a szerenád a teljes internet statisztikái alapján mennyire jelentheti, vagy áll közel a medál szóhoz. Ha úgy találja, hogy nagyon, akkor megjeleníti, ellenkező esetben nem. Ezek a következtetések nagyon sok számítógépnek adnak feladatot, ezért a világ összes keresései leterhelik még ezt az óriási céget is. Ha megkönnyítjük a dolgát azzal, hogy a termék nevébe és a leírásába is beleírjuk azt, hogy mi is az amit készítettünk, akkor ezt díjazni fogja. Előbbre kerülünk a listájában, azaz nagyobb valószínűséggel kattint valaki a mi termékünk oldalára. A keresőben az 50. oldalig nagyon kevesen jutnak el, sokkal előbb megunják, vagy új keresést indítanak. A legtöbb ember kizárólag az első oldalon kattint, ott is csak a legfelső találatra.
A Meskás vásárlók szemszögéből is nézzük meg a dolgot:
Valaki lila alkotásokat keres, és kiválasztja ezt a színt a bal menü Színek szűkítési lehetőségében. Megjelenik 30 oldalnyi lila termék. A kép alapján ennek a fele nem ismerhető fel első ránézésre (sálat látok, vagy pulóvert, esetleg bevásárló szatyrot?). Át is siklik felette, mert nincs ideje eldönteni, mit lát (30 oldalt kell vagy kellene átnéznie!) A termék neve segít beazonosítani azt. A vevő a jó feliratok alapján könnyebben tájékozódhat, mint ha értelmezni kellene, hogy a sok lila között mi micsoda. Valószínű, hogy ebben a versenyben is a sámli nyerne.
Összefoglalásként:
Írjuk bele a termék nevébe, és a leírásába a kulcsszavakat, természetes módon:
1. példa kulcsszavai: "lila" "medál" "gyöngy"
A termék címe ebben az esetben így szólhat: Lila Szerenád, medál gyöngyökből (lehet, hogy éppen a "szerenád"-ra fog rálelni a google, amikor egy romantikus férfi, vagy egy hölgy beüti ezt a szót, de a "medál"-t keresők nagyobb valószínüséggel vásárolnak is!)
2. példa kulcsszavai: "görbefa " " sámli " "gyerekbútor"
A termék címe: Nyers Görbefa Sámli, gyerekbútor/vagy bútor gyerekeknek
A termék leírásába is tegyük bele ezeket a szavakat, bátran ragozzunk, felismerik a keresők. Ne zsúfoljuk tele, mert azt hátrasorolással büntetik, szinte biztos, hogy a találati lista végére kerülünk miatta, ha egyáltalán megjelenik.
Írjatok olyan szövegeket, amik jók a szemnek, és segítik a keresőket is!
Reméljük hasznosnak találtátok a bejegyzést.
A Meska csapata
Rólunk
- Bori és Réka
- A MESKA a Mindenféle Egyedi Saját Készítésű Alkotás-ok lelőhelye, ahol igényes, saját készítésű tárgyakat lehet adni-venni. Ezen a blogon keresztül szeretnénk megosztani mindenkivel a Meskával kapcsolatos tapasztalatainkat, és talán a gondolatainkat is erről-arról, kis világunk dolgairól. Kellemes olvasást!
2010. november 29., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése