Rólunk

Saját fotó
A MESKA a Mindenféle Egyedi Saját Készítésű Alkotás-ok lelőhelye, ahol igényes, saját készítésű tárgyakat lehet adni-venni. Ezen a blogon keresztül szeretnénk megosztani mindenkivel a Meskával kapcsolatos tapasztalatainkat, és talán a gondolatainkat is erről-arról, kis világunk dolgairól. Kellemes olvasást!

2009. április 12., vasárnap

Hétfői Meska interjú. Bemutatkozik Patonaifabian!

Népszerű alkotóinkat bemutató sorozatunkban ezúttal Patonaifabiant ismerhetitek meg közelebbről!

Kellemes olvasást!



Meska: Kérjük mutatkozz be pár mondatban azoknak, akik még nem ismernek!

Patonai Fábián Renáta vagyok, Székesfehérvártól pár kilométerre lakom, egy kis faluban. Eredeti foglalkozásom tanító-művelődésszervező, bár utóbbiról csak dísznek van meg a papírom, nem használom.
Jelenleg 2 éves lányommal vagyok otthon. Szeptembertől azonban ismét munkába állok. Amit várok, mivel nagyon hiányoznak a gyerekek.

Meska: Mióta foglalkozol ezzel a technikával és ki vagy mi indított el ezen az úton?

Mióta varrok....nem is tudom. Arra emlékszem, hogy először a babáimnak, kamasz koromban pedig magamnak varrtam ruhákat, majd főiskolán Kemény Kata tanárnőmnek köszönhetően mindenféle népi kismesterséget kipróbálhattam, megszerethettem.
Egyik táborukban találkoztam játékkészítővel, foltvarróval, akik bepillantást engedtek alkotó munkájukba. Azóta az én szívemet, fejemet is elcsavarta a varrás szeretete, sokszor szenvedélye.

Meska: Hogyan szoktál alkotni, miből merítesz ihletet?

Mesevilágomat leginkább lányom, és foglalkozásom ihleti, hiszen otthon és a gyerekek között is egy kicsit mesevilágban érzem magam, mesevilágban, mesék közt élem napjaimat.
Az ihlet szerencsére szinte mindig rám talál. Így megálmodott elképzeléseimet kénytelen vagyok lerajzolni, mert még aludni sem hagynak.
S mikor is aklothatnék? Hajnalban, éjjel és mikor délután a lányom alszik. Szépen előveszem a terveimet, vagy a fejemet, bevonulok a varrós sarkomba és belevágok......
A baj itt kezdődik, mert előfordul, hogy újra kéne alkotni, amit egyszer már véghez vittem. De szabásminta nélkül ez igen nehéz. Ekkor jönnek a variációk.

Meska: Az alkotáson kívül milyen kedves időtöltéseid vannak még?

A házimunka biztos nem közéjük sorolható. Komolyra fordítva a szót, még két szerelmem van (a férjemen és a lányomon kívül) a népzene és a kutyáim.
15 éve foglalkozom népi énekkel és 15 éve citerázom. Rengeteg fellépésre, versenyre járunk a népdalkörrel. Rengeteg jó embert megismerhettem ezáltal, akiket nagyon lehet szeretni, és akik nagyon tudnak szeretni.
A kutyáim nélkül, Ők egy berni pásztor és egy cane corzo fajtájú nem kis méretű kutyusok, pedig már el sem tudom képzelni az életem.

Meska: Mit tartasz fontosnak az életben és alkotóként milyen értékeket képviselsz?

Csak olyat alkotok,amit én is szívesen kapnék, vásárolnék. Szeretem az aprólékosan kidolgoztott munkákat, szeretem a színeket, s szeretem őket variálni, kombinálni.
Szeretem a természetet, hiszen ő a legnagyobb festőművész, ő hozza létre a legtökéletesebb formákat, színkompozíciókat. S igyekszem az ő általa adott harmóniát munkáimban visszaadni. Igyekszem egyedit alkotni.
S mi a fontos az életemben? Az hogy szerethessek és szeretve legyek. Ha mindkettő megvan akkor bármit pozitívan tudok szemlélni.

Meska: Mit tanácsolsz azoknak az alkotóknak, akik nemrég kezdtek el árusítani a Meskán? Szerinted mi a siker titka?

Titok....szerintem nincs titok. Mindenki alkosson a legjobb tudása szerint.
Ami azonban tényleg fontos (szerintem) az a jó fénykép, hiszen ez által választják ki a termékeket.
A reális árképzésről ne is beszéljek...... ez sajnos nekem sem megy mindig.
S a leendő alkotó próbáljon meg 2-3 naponta újat létrehozni, próbáljon a szivárvány minden színével dolgozni.

Meska: Megosztanál velünk egy apró tippet, vagy megmutatnád, hogyan készítesz el egy egyszerűbb tárgyat?

Úgy gondoltam tavasz révén egy apró szatén virág elkészítését mutatom be. Kezdő varrók is belefoghatnak, garantált a siker.

Szükséges menetfelszerelés:

- 1db éles olló
- szatén( de bármely vékony anyag is megfelelő)
- gomb
- tű, cérna
- és egy kör alakú tárgy



Először elővarázsoljuk a kör alakú tárgyunkat, rátesszük az anyagunk fonákjára és ötször körberajzoljuk, majd kivágjuk, ezek lesznek a virágunk szirmai.
Következő lépésben a tűbe cérnát fűzünk, csomót kötünk. Köreinket félbehajtjuk és szélüket fércöltéssel körbevarrjuk.



Mikor mind az öt félkör a cérnánkon lóg, jó erősen meghúzzuk őket a csomó felé, így alakítjuk ki a szirmokat.



Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak annyi a teendőnk, hogy az utolsó sziromból az elsőbe öltünk, ezt néhányszor megismételjük, s kialakítottuk a virágunkat.



Gombot varrunk a közepébe, csomót kötünk.
Elkészült az apró szaténvirágunk. Innentől már csak a fantáziánk szabhat határt, mit is díszítünk vele.



Patonaifabian boltjához katt ide: www.patonaifabian.meska.hu

Nincsenek megjegyzések: