Többen írtátok nekünk különböző csatornákon keresztül, hogy nem látjátok sehol a Meska reklámját, ezért szeretnénk tájékoztatni Titeket arról, hogy mikor, hol, milyen kampányok futnak a Meska népszerűsítésére.
Az oldal 2008. júliusában indult, és fél év alatt hihetetlen sikereket ért el, a napi látogatásszámunk közelíti a 3000-et (ez napi 1300-1500 egyedi látogatót jelent).
Az oldal programozása és az elmúlt fél év reklámkampányai nagyon sok anyagi ráfordítást igényeltek.
Reklámra jelenleg is a havi bevételünk kb. háromszorosát fordítjuk, azonban szeretnénk, ha 2009. év végére lenne annyi bevételünk, amennyiből fedezni tudjuk a mainál még szélesebb, folyamatos reklámkampányt, és nem kellene saját erőből tovább finanszíroznunk az oldalt. Terveink szerint további 2 éven keresztül a teljes bevételt reklámra, és további alkotók bevonásának elősegítésére fordítjuk.
Mivel internetes cég vagyunk, célközönségünk tagjai napi internet felhasználók, akiket a leghatékonyabban az interneten keresztül tudunk elérni.
Emiatt a hagyományos reklámeszközök (Tv, rádió) amellett, hogy nagyon drágák, esetünkben nem lennének elég hatékonyak.
Gondold el, egy TV-ben elhangzott hirdetés után kinek jutna eszébe gép elé ülve az ott hallott webcím?
Míg az internetes reklámok esetében nem szükséges a webcím megjegyzése, csak egy átkattintás kell.
Reklámozás terén nagyon sokat köszönhetünk alkotóinknak, akik kitették a blogjukba, honlapjukra a Meska logóját, vagy pedig egyszerűen ajánlják honlapunkat különböző netes fórumokon és a környezetükben .
Természetesen ezen kívül is számos helyen reklámozzuk magunkat:
Fent vagyunk legalább 150 tematikus oldalon (lap.hu, linkpark.hu, lapozz.hu oldalak), és több környezettudatossággal, tudatos vásárlással foglalkozó weboldalon.
Ősszel több weboldalra helyeztünk el banner hirdetéseket, és voltunk több lap.hu oldal napi/heti ajánlójában.
Hirdetünk egy helyi budapesti újságban, ahol egy cikk is megjelent a Meskáról a karácsonyi bevásárlási láz idejében.
Ezen kívül 9 cikk és interjú jelent már meg az interneten a legkülönfélébb oldalakon (ezoterikus, bringás honlap, női magazin, gazdagmami, stb.), ami vagy kimondottan a Meskáról szólt, vagy a cikk érintette és ajánlotta weboldalunkat.
Az elmúlt fél évben megszámlálhatatlan vásárban, kiállításon, és biopiacokon terjesztettük már szórólapjainkat, névjegyeinket mind az alkotóknak, mind pedig a potenciális vásárlóknak. Több művelődési házban, alapanyagokat árusító boltban is kint vannak szórólapjaink.
Ez utóbbiért külön köszönet azoknak a lelkes meskásoknak, akik segítettek a szórólapok kihelyezésében, így nem csak Budapesten, hanem számos vidéki városban is megjelenhettünk.
Mindezek mellett folyamatos Adwords kampányokat futtatunk.
Ez azt jelenti, hogy amikor valaki beír egy keresőszót a Google keresőjébe, akkor a Meska hirdetése elsőként jelenik meg a találati lista tetején. A keresőszavakat amikre hirdetünk, folyamatosan változtatjuk a Meskán fent lévő termékek választéka alapján, illetve az ünnepek kapcsán.
Kampányaink szerencsére nagyon sikeresek, szinte kivétel nélkül 9-10-es mutatókkal futnak (1-10-ig osztályozva). Eleinte csak az ékszerekre és a patchwork termékekre hirdettünk, de mióta egyre több tiffany és egyéb termék van az oldalon, azóta a hirdetett keresőszavak számát megtöbbszöröztük.
A Meska átprogramozására azért is volt szükség, hogy az internetes keresőkben természetes találatként sok helyen szerepeljünk az első oldalon. Ez néhány hónap mire beérik, de a hatását már kezdjük érezni. E mellett internetes keresőmarketing szakembert is felkértünk, hogy néhány sűrűn használt keresőszóra a Google keresőnek mindig az első oldalán jöjjünk be. A keresőoptimalizáslás folyamatos.
Az elkövetkezendő időszakban tervezzük, hogy további újságokban helyezzük el a Meska hirdetését, illetve különböző PR cikkeket, interjúkat. Sajnos a legismertebb magazinok milliós nagyságrendű hirdetési tarifáit nem tudjuk megfizetni, de több kisebb újságban, egyesületi lapban, programfüzetben fogunk hirdetni, amiket számításaink szerint kimondottan a Meskára fogékony emberek olvasnak.
A 2009-es évben is szeretnénk minél több hirdetési lehetőséget megragadni, hogy az oldal látogatottságának növekedése hasonlóan dinamikus legyen, mint amilyen az indulást követő fél évben volt. A Meska stratégiai tervezése folyamatban van, a következő hetekben dől el, hogy az idei évben pontosan milyen további hagyományos és BTL reklám eszközökkel fogjuk népszerűsíteni oldalunkat.
Természetesen minden ötletet és segítséget nagyon köszönünk, bátran írjátok meg, ha tudnátok valamivel segíteni, akár kedvezményes hirdetési lehetőséggel, akár további szórólapok terjesztésével. Szívügyünknek tekintjük a magyar kézműves termékek népszerűsítését.
További sikeres meskázást Nektek, és minél több igényes, helyi alkotók által készített terméket a Meskára!!
Bori és Réka
Rólunk
- Bori és Réka
- A MESKA a Mindenféle Egyedi Saját Készítésű Alkotás-ok lelőhelye, ahol igényes, saját készítésű tárgyakat lehet adni-venni. Ezen a blogon keresztül szeretnénk megosztani mindenkivel a Meskával kapcsolatos tapasztalatainkat, és talán a gondolatainkat is erről-arról, kis világunk dolgairól. Kellemes olvasást!
2009. február 24., kedd
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
10 megjegyzés:
Én szívesen hintem szét híretek, ahogy eddig is tettem, de ha gondoljátok, egy-két plakát, szórólap is jöhet, persze oda, ahol értékelik...
Szerintem is fontos lenne, hogy mi alkotók is aktívan részt vegyünk a hirdetésben! Nekem csak néhány ötletem van: iwiwen próbálgatom feltenni a közös üzenet oldalon, és a környéken is szívesen szétosztogatnék szórólapot, pl. a fodrásznál is szeretnék kitenni. Szívesen kinyomtatnék magam is szórólapot, ha lehetne. Örömmel vennék tanácsot, hogy milyen stratégiát kövessek a hirdetésben. Mondjuk a húsvétot megcélozhatnánk egy hónappal előtte (most az alkotókra gondolok, tudom, ti folyamatosan hirdettek.)
Sziasztok lányok!
Köszönjük a segítséget, ha áll még az ajánlat szívesen postázunk nektek szórólapokat és plakátokat ;)
Sziasztok,
Bori
Na gyerünk!!!
Én is megköszönném!
Címet csiribiribolt alkotó mögött találtok.
Képzeljétek a fodrászom magától felajánlotta, hogy készítsek az üzletébe egy újságtartót MESKA felirattal, persze teletömhetem szórólappal!:)
Csak úgy ötletképp újságoltam el..
Kriszti
Hát ez nagyszerű, köszönjük szépen!!!
Sziasztok!
Én is szívesen segítenék szórólapot vagy plakátot szétosztani a lakhelyem környékén.
A tv-s hirdetés nem biztos, hogy elvetendő ötlet, ne csak a "nagy" csatornákra gondoljatok! Van rengeteg helyi kis adó is ahol párezer forintért lehet hirdetni pl. dabastv szinte egész pestmegyében fogható, de biztos minden régiónak van saját tv-je.
Rilla
Sziasztok!
Arra szeretnénk kérni Titeket, hogy írjatok nekünk egy üzenetet névvel, címmel a Meska fejlécében található Kapcsolat menüponton keresztül, és máris postázzuk a szórólapokat! Azt is írjátok meg, hogy hova tervezitek kitenni, és hogy kb. hány szórólapot és plakátot küldjünk! A szórólap képeslap méretű, a palkát pedig lehet A/4 vagy A/5 méretű.
Rilla! Köszönjük a tippet, de a Tv reklámoknak nem csak az áruk probléma, hanem hogy úgy csak nagyon nagy szórással tudjuk elérni a célközönségünket, ezért még akkor sem kifizetődő, ha nem milliós nagyságrendű az ára. Az Adwords kampányokkal kb. 30-50 Ft-ba kerül egy látogató odacsábítása a Meskára, és a releváns kulcsszavaknak köszönhetően az így érkezett látogatók többsége valóban nézelődik is az oldalon, és nem áll tovább az első oldal láttán. Így ezt kell alapul vennünk. Minden hirdetés hatékonyságát mérjük, és a szerint haladunk tovább.
A Tv reklámoknak még az is a hátrányuk, hogy a "dobozon" keresztül rengeteg információ éri a nézőt. Ezek legtöbbször tudat alatt maradnak. Tehát ha például meglátja a mosóport a boltban, akkor lehet, hogy tudat alatt azt emeli le amelyiket már látta valahol, de az sajnos nagyon nem valószínű, hogy a számítógép elé ülve magától eszébe fog jutni a Meska webcíme. Ráadásul a Tv nézők nagy része nem is internetezik. Nem véletlenül nem látni a Tv-ben weboldalak hirdetéseit.
:-) és azt tehetem, hogy egy rádióban a rilla.meska.hu-t reklámozom (magam és közben titket) vagy a helyi tvben? ehhez hozzá kell járulnotok ugye? pl. "Waldorf babák, textiljátékok: rilla.meska.hu" szöveg egy reggeli műsorban...
Kedves Rilla!
Természetesen ennek semmi akadálya, sőt, nagyon örülnénk neki!!!
Köszönjük mindenkinek a lelkesedést és a segítságet!
Megjegyzés küldése